محمد علی کلی به عنوان بهترین بوکسور یک اسطوره برای سیاه پوستان و یک الگو برای همه مردم جهان است. او به غیر از این که یک قهرمان بوکس در جهان بود یک آزادی خواه و طرفدار مظلومان هم بود، کلی اسطوره ای بود که توانست خیلی ها را به ورزش تشویق کند و یک نماد صلح و آزادی در جهان بود او بسیار خوش اخلاق بود و بر خلاف حرفه اش اصلا آدم عصبانی و تند خویی نبود، او با سختی به جایگاه خود رسید و در فضایی که کار برای او تقریبا غیر ممکن بود.

در واقع ادامه مقاله اطلاعاتی را برایتان درج کرده است که می توانید طبق آن فعالیت چشم گیر و درآمدی قابل توجه را در سایت شرط بندی بوکس داشته باشید. پس با دقتی به مراتب بالا تر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

زندگی نامه محمد علی کلی

زندگی نامه محمد علی کلی

محمد در ایالت کنتاکی در آمریکا به دنیا آمد و خانواده او وضع مالی زیاد خوبی نداشتند، محمد علی در ابتدا یک پسر بچه سیاه پوست لاغر و ضعیف بود که هر کی او را می دید فکرش را هم نمی کرد که او روزی به بزرگترین بوکسور جهان تبدیل شود. پدر محمد علی کلی یک نقاش بود و مادرش برای تامین هزینه های زندگی در خانه مردم به عنوان نظافتچی کار می کرد. محمد علی در ابتدا یک بچه مظلوم و بسیار ساکت بود تا روزی که دوچرخه او دزدیده شد و او از سارقان کتک مفصلی خورده بود.

دوچرخه ای که او بعد از مدتی توانسته بود بخرد و مثل بچه های دیگر دوچرخه سواری کند و آن را خیلی دوست داشت. او عصبانی شده بود و می خواست یاد بگیرد تا از حق خود دفاع کند، برای همین او در همان سن کم در نوجوانی شروع به مشت زنی کرد و به باشگاه می رفت. پدرش به او گفت که موضوع را فراموش کند اما محمد علی تصمیم خود را گرفته بود.

او سخت تمرین می کرد و هر روزه به باشگاه می رفت در ابتدا همه او را مورد تمسخر قرار می دادند به خاطر سیاهپوست بودنش و ضعیف بودنش و البته این که در بین همه افراد داخل باشگاه از سن کمتری برخوردار بود. اما محمد علی هدف و تصمیمی بزرگ در دل خود داشت و هیچ کس نمی توانست او را از آن باز بدارد، او سخت تمرین کرد و تمام فکر و زکرش در زندگی بوکس شد.

او در سن ۲۲ سالگی بود که توانست اولین قهرمانی خود را بدست آورد و به خانواده خود و تمام کسانی که به او باور نداشتند ثابت کند که او آدم این کار بود و بالاخره توانست. محمد علی کلی در مبارزات خود همیشه جوانمردی را رعایت می کرد و با تک تک حریفان خود با احترام برخورد می کرد ، او زیاد اهل کری خواندن نبود و فقط در میدان مهارت خود را نشان می داد.

مبارزات کلی بوکسور سیاه پوست

مبارزات کلی بوکسور سیاه پوست

کلی به عنوان صد نشین ۱۰ بوکسور برتر ۶۱ مبارزه را در دوران بوکسوری خود تجربه کرد که حاصل آن ۵ باخت و ۵۶ برد بود. اما چند مسابقه از او بود که مردم هیچوقت آن را فراموش نمی کنند یکی از آن ها مسابقه محمد علی کلی و جو فریزر است آن ها ۳ بار باهم مسابقه دادند که هر ۳ بار نبرد خونینی از آن به جا ماند. در اولین مسابقه که اولین شکست محمد علی رقم خورد جو فریزر به افتخار بزرگی دست پیدا کرده بود، خود او یک قهرمان بوکس بود اما او توانست اولین شکست کلی را به او تحمیل کند و این خود یک افتخار بزرگ بود.

محمد علی کلی و تایسون مبارزه بعدی بود که سر و صدای زیادی در دنیا کرد البته کری خوانی هاش خیلی بیشتر از خود مبارزه سر و صدا کرد زیرا این یک مسابقه آنلاین و اینتزنتی بوکس بین کلی و تایسون بود که تایسون در آن موفق شد و کلی کری برای کلی خواند، اما در مقابل این پسر کلی بود که خیلی محکو و کوبنده جواب آن را داد و گفت که او در برابر پدرش هیچی نیست، اما تایسون به آن بی احترامی نکرد و با تعریف از کلی این کری خوانی را قطع کرد. او گفت که واقعا محمد علی کلی را قبول دارد.

مشاهده فیلم محمد علی کلی

مشاهده فیلم محمد علی کلی

فیلم مبارزه کلی با جو فریزر خیلی بازدید داشت و هنوز هم دارد، آن مبارزه یک ماراتن وحشتناک بود که به نبر قرن لقب گرفت اما فیلم تمرینات محمد علی کلی خیلی جالب بود خیلی از جوان ها و طرفداران بوکس تمرینات او را سخت دنبال می کردند زیرا وقتی کلی تمرین می کرد انگار داشت یک مسابقه واقعی می داد هیچ کس نمی دانست که او موقع تمرین به چه چیزی فکر می کند اما کسی جرعت نداشت که آن موقع به او نزدیک شود.

محمد علی کلی در ایران

کلی دوبار به ایران سفر کرد و از مردم ایران و فرهنگ ایران بسیار خوشش آمده بود، او که در سال ۱۹۴۲ به دنیا آمده بود در سال ۱۹۶۲ به دین اسلام گروید و وقتی دلیل این را از او سوال کردند گفت که مدتی را صرف مطالعه در دین های مختلف کرده است و به این نتیجه رسیده است که اسلام دین صلح و آری از نژاد پرستی است. او در سفری که به ایران داشت به حرم امام رضا نیز رفت و برای بیماری خود که پارکینسون نام داشت شفا خواست.

محمد علی کلی بوکسور مسلمان

قدرت ضربه مشت این مبارز بسیار زیاد بود خیلی از رقیب های او اظهار داشتند که انگار او به جای استخوان آهن دارد. مبارزه محمد علی کلی با جو فریزر در فیلیپین وقتی آن مشت معروف و تاریخی را به او زد گواه این موضوع است، مشتی که جو را به کلی بیهوش کرد و او را راهی بیمارستان کرد.

مشعل المپیک در دستان کلی

مشعل المپیک در دستان کلی

محمد علی کلی به عنوان یک چهره محبوب و سرشناس و یک الگو مشعل المپیک ۱۹۹۶ را بالای سر گرفت و همه او را تحسین کردند. مرگ محمد علی کلی ضربه روحی بسیار سختی به سیاه پوستان و طرفداران او زد. محمد علی یکی از رهبران جنبش آزادی خواه در آمریکا بود که بر ضد تبعیض نژادی مبارزه می کرد. محمد علی کلی به دلیل اختلال تنفسی در گذشت دکتر ها گفتند که او به دلیل فشار زیاد و ضعیف شدن قلبش به خاطر زندگی ای که در دنیای بوکس داشت در گذشت.

سوالات متداول

شغل پدر محمد علی کلی چه بود ؟

پدر محمد علی کلی نقاش بود و تابلو های نقاشی می فروخت.

کلی با کدام بوکسور مسابقه مجازی داد و آن را باخت ؟

محمد علی با مایک تایسون مسابقه مجازی داد و در آن شکست خورد.

آیا دلیل مرگ کلی بیماری پارکینسون آن بود ؟

خیر. محمد علی به دلیل اختلال تنفسی که در طول زندگی خویش داشت در گذشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]